Samhandelsbetingelser

Virksomhed:
Mass IT ApS
Niels Storgårds Vej 8
6731 Tjæreborg
CVR: 45665976

Disse samhandelsbetingelser regulerer samarbejdet og bestilling af produkter og ydelser hos Mass IT ApS.

1. Gyldighed og anvendelse

Betingelserne gælder for alle leverancer fra Mass IT ApS, medmindre andet er skriftligt aftalt.

2. Aftaleindgåelse

En aftale anses som indgået ved kundens skriftlige accept af tilbud eller ved ibrugtagning af ydelser.

3. Licenser og bindingsperioder

Ved køb af Microsoft 365-licenser gælder Microsofts egne vilkår for binding og prisstruktur.

  • Månedlig binding: Licensen kan opsiges med kort varsel, men prisen er højere. Faktureres bagud.
  • Årlig binding: Licensen er bindende i 12 måneder fra bestillingstidspunktet. Denne model giver typisk en rabat på ca. 20 % i forhold til månedlig betaling. Faktureres forud.

Alle andre licenser med månedsbinding faktureres ligeledes bagud, årsbinding forud.
Opsigelse af årlig binding før udløb medfører fakturering af den resterende periode.
Licenser kan overføres til ny Microsoft-partner ved opsigelse, forudsat at udeståender er afregnet.

4. Betalingsbetingelser

Standard betalingsbetingelser er netto 8 dage fra fakturadato.
Venlig rykker fremsendes ca. 3 hverdage efter forfald. Rykker med gebyr fremsendes ca. 10 hverdage efter. Inkasso iværksættes 30 dage efter forfald.
Mass IT ApS forbeholder sig retten til at tilbageholde leverancer ved manglende betaling.
Alle priser er ekskl. moms. Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer uden varsel.

Kørsel:
Ved kørsel til og fra kundens lokation faktureres transporttid med halv timepris af gældende konsulenttimepris. Dette gælder både ved opstart, onsite-support og afslutning af opgaver.

5. Bestilling, opsigelse og ændringer

Bestillinger bekræftes via tilbud eller ordrebekræftelse pr. e-mail og er først bindende ved skriftlig accept.
Kunden skal oplyse ændringer i kontakt- og faktureringsoplysninger.
Opsigelse af ydelser skal ske med 1 måneds varsel før udløb af bindingsperiode. Ved manglende opsigelse forlænges aftalen automatisk.
Ved opsigelse ophører adgang til ydelser, og Mass IT ApS lukker ned for adgang og forpligtelser. Data tilbageføres til kunden mod betaling pr. medgået tid.
Ændringer i aftaler skal ske skriftligt og accepteres af begge parter.

6. Misligholdelse og ophævelse

Ved væsentlig misligholdelse, herunder betalingsmisligholdelse over 30 dage, konkurs eller rekonstruktion, kan begge parter opsige samarbejdet uden hensyntagen til aftaleperioden.
Opsigelse kræver skriftligt påbud med angivelse af misligholdelsen.
Ved Mass IT ApS’s ophævelse skal kunden betale hele det skyldige beløb for aftaleperioden.

7. Force majeure

Mass IT ApS er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse som følge af forhold uden for rimelig kontrol, herunder naturkatastrofer, krig, strejke, pandemier, cyberangreb, leverandørsvigt m.v.
Force majeure fritager for ansvar i den periode, hvor hindringen består.
Ved force majeure over 60 dage kan aftalen opsiges uden ansvar.
Mass IT ApS forpligter sig til at informere kunden uden unødig forsinkelse.

8. Ansvarsbegrænsning

Mass IT ApS hæfter ikke for indirekte tab, driftstab, tab af data eller følgeskader.
Erstatningsansvaret er begrænset til det beløb, kunden har betalt for den konkrete ydelse inden for de seneste 12 måneder.
Leveringstider er vejledende. Mass IT ApS fraskriver sig ansvar for forsinkelser grundet tredjepart.
Produkter faktureres ved levering. Ydelser med månedsbinding faktureres bagud, årsbinding forud.

9. Tvister og lovvalg

Tvister forsøges løst i mindelighed ved forhandling mellem parterne.
Kan dette ikke lade sig gøre, afgøres sagen efter dansk ret ved retten i Esbjerg.